The Brand Boycotter


The Brand Boycotter

YouGov on tutkinut, mikä saa 10 Euroopan maan kuluttajat boikotoimaan brändejä pysyvästi tai väliaikaisesti – ja myös sitä, miten kuluttajat saa takaisin puolelleen.

Kun brändi tai yritys kohtaa skandaaleja tai kielteistä julkisuutta, kuluttajien luottamus usein kärsii. Kuluttajien reaktiot saattavat vaihdella kielteisistä verkkoarvosteluista ja sosiaalisen median kommenteista aina brändin boikotointiin asti.

YouGov on tässä whitepaper-tutkimuksessaan valottanut brändien boikotoinnin syitä Euroopassa ja tarkastellut lähemmin sitä, miten kuluttajien luottamus voitetaan takaisin.

Kysely osoitti muun muassa, että:

  1. Kun kuluttajat kääntävät selkänsä brändille, he toimivat hyvin määrätietoisesti. Monet eivät koskaan palaa.
  2. Menetetty luottamus on kuitenkin mahdollista voittaa takaisin, jos yritys muuttaa tapojaan ja käsittelee skandaalia läpinäkyvästi, johdonmukaisesti ja uskottavasti.
  3. Eurooppalaiset brändien boikotoijat edellyttävät brändeiltä sosiaalisten ja poliittisten normien noudattamista - jos näistä poikkeaa, joutuu boikotin uhriksi.
  4. Brändien boikotoijat eroavat valtaväestöstä monin tavoin. Tässä whitepaper-tutkimuksessa perehdymme sekä eurooppalaisiin että suomalaisiin brändien boikotteihin.

Lataa whitepaper-tutkimuksemme ilmaiseksi

The Finnish Brand Boycotter

Finnish Brand Boycotter

Tässä whitepaper-tutkimuksessa perehdymme sekä eurooppalaisiin että suomalaisiin brändien boikotteihin.