Joka viides keskeyttää verkko-ostoksen toimituskulujen takia

/

Verkkokauppaa pidetään mukavampana, edullisempana ja aikaa säästävänä ostostapana. Erityisesti hintaa pidetään tärkeänä – itse asiassa joka viides keskeyttää verkko-ostoksen, jos toimituksesta peritään lisämaksu.

Tämä selviää verkkokauppaa koskevasta tutkimuksesta, jonka YouGov on toteuttanut Pohjoismaissa. Tutkimus kertoo, että kolme viidestä pohjoismaalaisesta tekee verkko-ostoksia vähintään kerran kuukaudessa. Suomi on hieman jäljessä muita Pohjoismaita, sillä Suomessa vastaava luku on kaksi viidestä.

Verkko-ostosten taustalla olevat syyt ovat samat kaikissa Pohjoismaissa: se on mukavampi, edullisempi ja aikaa säästävä ostostapa. Lisäksi on helpompi vertailla hintoja ja tarjontaa.

Joka viides jättää tuotteen ostamatta, jos siihen lisätään toimituskulut

Joka viides jättää tuotteen ostamatta, jos siihen lisätään toimituskulut

Noin puolet tanskalaisista ja norjalaisista kuluttajista, ja neljä kymmenestä suomalaisesta ja ruotsalaisesta tekee verkko-ostoksia edullisempien hintojen takia. Ehkä juuri siksi joka viides kuluttaja voi keskeyttää verkko-ostoksen ja jättää tuotteet virtuaaliseen ostoskoriin, jos hintaan lisätään myöhemmin toimituskulut. 

Minkä tyyppisiä tavaroita tai palveluita olet ostanut Internetistä?

Minkä tyyppisiä tavaroita tai palveluita olet ostanut Internetistä? 

YouGov on toteuttanut tutkimuksen kuluttajapaneelissaan 17. – 26.4.2015 välisenä aikana neljässä maassa, vastaajina 18-74 –vuotiaat kuluttajat. Vastaajamäärät maakohtaisesti: Tanska 1006, Ruotsi 1008, Norja 1041 ja Suomi 1004.

Lue yhteisösääntömme ennen julkaisemista.