Mille brändeille suomalaiset mieluiten työskentelisivät?

Mille brändeille suomalaiset mieluiten työskentelisivät?
/

Mitkä ovat suomalaisten mielestä houkuttelevimmat työnantajabrändit? YouGov BrandIndex mittaa, mille brändeille suomalaiset ylpeänä työskentelisivät ja mille olisi nolointa työskennellä.

YouGov BrandIndex mittaa päivittäin brändien ympärillä tapahtuvaa pöhinää (Buzz) yli 200 brändin osalta Suomessa. BrandIndexissä haastatellaan kansallisesti edustavalla otoksella päivittäin sata suomalaista kuluttajaa, vastaajat arvioivat brändejä kaikkiaan 16 eri mittarilla.

Fazer kärjessä tämän vuoden YouGov Brandindex työnantajamainemittauksessa.

top-10

Fazer on kärjessä ennen Fiskarsia ja Finnairia. Top-10 lista koostuu valtaosin perinteisistä kotimaisista brändeistä.  

Millaisia ovat suomalaiset, jotka  ylpeänä työskentelisivät Fazerille

Millaisia ovat suomalaiset, jotka  ylpeänä työskentelisivät Fazerille

Miten henkilöt, jotka ylpeänä työskentelisivät Fazerille, keskimäärin eroavat Suomen aikuisväestöstä  YouGov selvitti tätä YouGov Profiles -segmentointityökalulla.

Suhteessa Suomen aikuisväestöön, Fazerille ylpeänä työskennellä haluavisssa korostuvat naiset, yli 60-vuotiaat ja korkeammin koulutetut. He mielellään kokeilevat uusia ruokia ja reseptejä ja jos haluat herättää heidän huomionsa, niin mainokset ruoka-/kokkauslehdissä ja Nelosella ovat hyviä tapoja aloittaa.

Nousijat

Listauksesta käy myös ilmi, minkä brändin työnantajamaine on kasvanut eniten vuoden aikana.

Top-10 kasvajat

VR jatkaa nousuaan myös tässä mittauksessa. VR oli suurin kasvaja myös tämänvuotisessa naisten rankingissa. VR on myös suurin kasvaja viimeisimmässä YouGov BrandIndex-pöhinärankingissa.

Radio Nova on toiseksi suurin kasvaja ennen Googlea.

YouGov BrandIndex

YouGov BrandIndex mittaa päivittäin brändien ympärillä tapahtuvaa pöhinää (Buzz) yli 300 brändin osalta Suomessa. BrandIndexissä haastatellaan kansallisesti edustavalla otoksella päivittäin sata suomalaista kuluttajaa, vastaajat arvioivat brändejä kaikkiaan 16 eri mittarilla.

Työnantajamainetta mitataan kysymällä, mille merkeille/yrityksillä voisit ylpeänä työskennellä ja mille olisi noloa työskennellä. Pistemäärä on laskettu positiivisten ja negatiivisten mainintojen erotuksena 1. huhtikuuta 2018 – 31. maaliskuuta 2019 välisenä aikana.

Suurimmat kasvajat-listaus kertoo brändit, jotka ovat eniten kasvattaneet työnantajamainettaan 1. huhtikuuta 2018 – 31. maaliskuuta 2019 välisenä aikana verrattuna samaan ajanjaksoon vuotta aiemmin.

YouGov Profiles yhdistää datan ja antaa sinulle uusia mahdollisuuksia kartoittaa ja tutkia markkinasegmenttejä ja keskeisiä kohderyhmiä.

yougov.fi/find-solutions/brandindex/

yougov.fi/find-solutions/profiles/

Katso lisää Brandindex-tuloksia täältä

Image: Getty

Lue yhteisösääntömme ennen julkaisemista.