Keitä ovat suomalaiset tarjousten metsästäjät?

Keitä ovat suomalaiset tarjousten metsästäjät?
/

18 % suomalaisista jahtaa yleensä halvinta hintaa ostoksilla käydessään, kun taas neljännes pitää erikoistarjouksia silmällä aina. Mutta mikä on ominaista hyviä tarjouksia aina etsiville suomalaisille?

YouGov on tarkastellut suomalaisten tarjousten metsästäjien taustoja ja asenteita.

Kun katsotaan suomalaisten tarjousten metsästäjien taustoja, suurimpana ryhmänä ovat edustettuina 15–45-vuotiaat lapsettomat (31 %) ja naimattomat (34 %). 24 % tarjousten metsästäjistä asuu lisäksi suurissa, yli 100 000 asukkaan kaupungeissa pääkaupunkiseudun ulkopuolella.

Kun tarkastellaan suomalaisten tarjousten metsästäjien taloustietoja, nähdään, että neljänneksellä (23 %) talouden vuotuiset tulot ovat 13 500 euroa tai vähemmän.

Muuhun väestöön verrattuna tarjousten metsästäjät ovat tietoisempia kohdennetusta postista, ts. mainoksista postilaatikossa, ja he huomaavat myös usein sanoma- ja aikakauslehtien mainokset.

Suomalaisten tarjousten metsästäjien ostoskäyttäytymistä tarkasteltaessa nähdään, että neljännes (24 %) käyttää viikossa 31–60 euroa ruokaan ja kotitalouden tarpeisiin. Enemmistö tarjousten metsästäjistä (22 %) myös ilmoittaa Lidlin suosikikseen elintarvikekaupoista.

Yleisesti ottaen tarjousten metsästäjät toimivat mielellään järjestelmällisesti viikoittaisten ostostensa suhteen. Siinä missä 56 % suunnittelee ostoksensa, 57 % pitäytyy yleensä tiukassa budjetissa ostoksia tehdessään.

Puolet (51 %) tutkii aina tuotearvosteluja ennen kuin ostavat mitään, kun taas 39 % kokee ostosten tekemisen verkossa helpottavan elämäänsä.

Tietoa tutkimuksesta

Tutkimus perustuu YouGov Profilesin avulla kerättyihin tietoihin, ja se on koostettu 4.10.2020 edeltävällä 12 kuukauden ajanjaksolla.

YouGov Profiles yhdistää datan ja antaa sinulle uusia mahdollisuuksia kartoittaa ja tutkia markkinasegmenttejä ja keskeisiä kohderyhmiä.

https://yougov.fi/find-solutions/profiles      

Lue yhteisösääntömme ennen julkaisemista.